Forum www.worldgothicteam.fora.pl Strona Główna


FAQ Szukaj Użytkownicy Profil

 RejestracjaRejestracja   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Odmrażanie Wody

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.worldgothicteam.fora.pl Strona Główna -> Spacer
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
GothicTV


Gość


PostWysłany: Nie 14:16, 16 Sty 2011    Temat postu: Odmrażanie Wody

W związku z tym, że coraz więcej osób ma problem z zamarzniętą wodą, a sposób orca nie działa, postanowiłem napisać ten tutek.

A więc bierzemy się do dzieła.

Otwieramy spacera. Wybieramy zakładkę "file", a następnie open mesh. Wyskoczy nam okienko, otwieramy plik np. surface.3ds (znajduje sie w Gothic PL\_Work\Data\Meshes) i czekamy, aż załaduje się świat.
Po wczytaniu świata wciskamy zakładkę "world", a następnie "compile world"
Pojawi się okienko. Zaznaczamy kwadracik editormode (reszty nie zaznaczamy), a po prawej stronie zaznaczamy "outdoor". I znowu czekamy. Po skompilowaniu świata ponownie wybieramy zakładkę "world" i wybieramy przycisk "compile light" (przecież trzeba widzieć co się robi.

A teraz bierzemy się za te cholerną wodę.

ZDJĘCIE:
[link widoczny dla zalogowanych]

1. Zaznaczamy ten przycisk
2. Zaznaczamy jakiś obszar wody (w tym wypadku rzeka)
3. Ustawiamy parametry tak jak na screenie (parametry rzeki, do jezior, wodospadów trzeba ustawić nieco inaczej)

Jeżeli chcemy zobaczyć jak trzeba ustawić parametry różnych typów wody, to wczytujemy jakikolwiek zen w którym działała woda i kompilujemy świat z opcją editor mode.

Poprawiamy wodę we wszystkich 3ds. (odlcamp.3ds newcamp.3ds itd. itp.)

I teraz najważniejsze.
Po naprawieniu wody w 3ds NIE zapisujemy świata, a wczytujemy zen w którym chcieliśmy tą wodę naprawić!! Po wczytaniu zena zapisujemy świat i gotowe Wink

Być może, że u niektórych woda będzie działać w surface.3ds od razu. Wtedy macie bardzo ułatwione zadanie, bo wystarczy że otworzycie 3ds a następnie swój zen.

Pamiętajcie, że musicie naprawić KAŻDY rodzaj wody(wodospady, jeziora, rzeki, itp.).

A ja jeszcze żeby wam ułatwić robotę dodam spis odpowiednich parametrów:

Kod:
rzeka koło so - 0 -2.9999999e-005
odnoga rzeki odchodząca od strony os - 0 -2.9999999e-005
wodospad do morza - 0 -0.00030000001
morze - 0 0
jeziorko z wodospadami koło bagna - 0 0
wodospady koło os - 0 -2.9999999e-005
fragment rzeki od cmentarza orków do wodospadów os - 0 -0.00030000001
spływ od starej wieży do cmentarza - 0 -0.00050000002
jeziorko starej wieży Xardasa - 0 0
wodospady koło starej wieży - 9.9999997e-005 0
zabagnione jeziorko koło wieży Xardasa - 0 0
jeziorko the trial - 0 0
wodospad the trial - 0 -2.9999999e-005
rzeka no - 0 -2.9999999e-005
jeziorko no - 0 0
jeziorko rybaków - 0 0
start - 0 0


//Sad A już chciałem warna dać : P

Niektóre wartości mogą się powtarzać, ale to dlatego, że brałem lokacje po kolei.

Mam nadzieję, że wiecie gdzie jest "jeziorko the trial"

Tutorial by Siekacz.


Ostatnio zmieniony przez GothicTV dnia Nie 14:21, 16 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry

Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.worldgothicteam.fora.pl Strona Główna -> Spacer Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
 
Regulamin